søndag den 18. marts 2012

Brokke Blog

Jeg har brug for at komme af med lidt varm luft, så er i advaret ;) Kender i de små ting som virkelig irritere én, eller bare får dig til at krumme tæer. Det er de der små ting som man kun selv forstår, hvorfor er irriterende - det er lidt af dem jeg skal af med i dag...

1. folk på debatforums, der starter debatter, der IKKE er debatter. Stop det nu! Der må da være en anden måde du kan fortælle verden på, at du: er gravid/skaldet/træt eller bare gerne vil ønske folk en god tirsdag.

2. Folk der erstatter S med Z, og K med Q. Det er fint når man er 10 år, men så må det altså også stoppe... NU!
Middelalderende damer der skrive "Quinder", kan få mig til at krumme tæer så hårdt, at de er ved at brække. Det er desuden de samme typer der stadig skrive qnuzzz - skam jer!

3. Det her er nok mere noget der undre mig, end det er vrede og irritation. Jeg forstår altså ikke den overdrevene brug af søde/smukke. Jeg har været udsat for det flere gange, også af folk jeg næsten ikke kender, og jeg ved aldrig hvordan jeg skal reagere eller hvad jeg skal skrive tilbage. Det er ikke fordi jeg ikke synes de er søde eller noget, men jeg nægter simpelthen at skrive "søde" til folk. Jeg ved virkelig ikke hvorfor, men det giver mig total kuldegysninger - måske er det fordi jeg synes det bliver for oversødt teenage-agtigt.

4. Folk der bruger ordet "smuksak". Det lyder da på ingen måder som et kompliment. Det lyder højst som en forkortelse af en smuk tyksak - lad nu være...

5. Folk der starter en debat, men så kun kommentere på den positive respons, og ikke den negative. Hvis du ikke kan tåle sandheden/kritik, så lad være med at starte en offentlig debat!

6. Dansk 80'er musik - urgh, jeg får helt nervøse trækninger....

7. Folk i det offentlig rum, der kun tænker på sig selv/tænker med røven. F.eks. folk der går på en fyldt gågade, og så stopper brat op midt i det hele, mødre der tager barnevogne med ind i små butikker, gamle mennesker i supermarkedet, der går ufattelig langsomt med deres indkøbsvogn midt i gangene, folk der skal med bus/tog, som stiller sig foran dørene, så dem der skal ud ikke kan komme til - mon ikke det var nemmere hvis vi lod folk komme ud først?!?

Jeg må hellere stoppe nu - jeg tror ellers jeg kunne forsætte 7'eren i en evighed ;D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar