mandag den 26. marts 2012

Operation Bikinikrop - på SU

Sommeren nærmer sig, og jeg har indset at hvis jeg bare skal nå at blive nogen lunde præsentabel til stranden til sommer, så er det ved at være sidste udkald. Mit mål er ikke det store vægttab, men derimod opstramning. Altså 3-5 kg ville ikke gøre noget, men mit største problem er at jeg simpelthen er blevet så SLASKET. Dette kan man jo sagtens skjule med tøj der løfter og strammer om vinteren, men i en bikini er det sgu svært at skjule hængerøven ;)



Min store udfordring er at jeg er på SU, og har et ret stramt budget. Der er derfor ikke råd til fitnesscenter, så alt  motion bliver løb, cykel, de håndvægte og elastikker jeg har arvet af svigermor og hvis det går helt galt så er der også Wii'en. Også maden skal gennemtænkes og planlægges meget, når nu vores budget er så lille. Jeg har tidligere været stor tilhænger af LCHP (lav kulhydrat, høj protein), det er jeg sådan set også stadigvæk, det er bare umuligt at gennemføre med vores madbudget, så jeg er blevet nødsaget til at tænke kreativt, og fokusere mere på kalorieindhold end protein/kulhydrat.

Min blog vil derfor de kommende måneder afspejle mit mål med motion og kost, og alle de gode sunde og ikke mindst billige retter jeg støder på, kommer selvfølgelig også her på bloggen.

Det skal også lige nævnes, at jeg starter helt fra bunden - min form er så at sige ELENDIG. Mit kondital er vel nærmest 0, og jeg kan ikke kigge på en trappe uden at blive forpustet. Derfor starter jeg jo selvfølgelig heller ikke ud med at løbe en maraton eller cykle tour de france, men snupper det i små bidder her i starten, og øger så lige så stille intensiteten. Jeg har til lejligheden fundet mig et begynder-løbeprogram jeg for så vidt muligt vil følge. Begynder program.

Dagens motion bliver:
30 minutters cykling.
15 minutters løb
30 minutters styrketræning

Operation bikinikrop - sæt igang!

2 kommentarer:

  1. Britt, du skal da ikke tabe dig :-)

    SvarSlet
  2. Nu er det heller ikke vægttabet der er i fokus, det er opstramning opstramning opstramning - og det trænger jeg helt bestemt til :D

    SvarSlet