tirsdag den 3. april 2012

Bikiniklar på SU del. 2

Jeg går en hård uge i møde, når det kommer til bikini-udfordringen. Jeg skal i byen onsdag, og jeg skal til påskespisning fredag hos både kærestens mor og min egen mor, og lørdag står den på den helt store onde påskefrokost. Så jeg har så vidt muligt prøvet at sætte et realistisk motionsprogram, og så må jeg bare holde mig selv lidt i ørerne når jeg skal spise ude - det kan jo desværre ikke planlægge. Men hey! Gratis mad - altid godt til en studerendes madbudget ;)

Jeg vil så vidt muligt forsøge at poste hver mandag mine ugentlig mad- og motionsplan, så i kan følge lidt med.

Ugens motionsplan:

Mandag: 6 timers arbejde gjorde at det kun blev til 30 minutters cykling
Tirsdag: 45 minutter step, og 30 minutter styrketræning
Onsdag: 16 km cykling, 30 minutters gang og 30 minutter styrketræning
Torsdag: Hvile
Fredag: 2 km løb og 30 minutter styrketræning
Lørdag: 4 km løb
Søndag: Hvile

Ugens madplan:

Mandag: Fuldkornpasta m. skinketern, spinat, peberfrugt og pinjekerner
Tirsdag: Kyllingbryst m. ovnbagte kartofler, peberfrugt og squash
Onsdag: Fuldkornpasta m. kylling, peberfrugt, squash, bacon og citron/hvidvinssauce
Torsdag: Tortillas m. oksekød, iceberg og peberfrugt
Fredag: Påskemiddag hos familien
Lørdag: Påskemiddag hos familien
Søndag: Spaghetti Carbonara + grønt'ala køleskab



Min morgenmad har jeg også lavet en hel del om på efter jeg er startet mit sundhedstrip. Førhen bestod den af hvidt brød med ost eller pålæg. Det er nu erstattet af kaloriefattig youghurt med müsli og et stykke frugt i skiver oven på - faktisk slet ikke så tosset endda. Hvis jeg er rigtig sulten supplere jeg med et blødkogt æg, eller en af mine grove gulerodsboller :)

Jeg er godt klar over at man kan spise meget sundere, end den plan jeg har sat op, men hvis jeg skal holde mig inde for budgettet bliver det nød til at være en lille smule ensformigt. Eller skære lidt ned på grønt og kød og erstatte det med en smule mere pasta og kartoffel. Men synes egentlig det har været meget fornuftigt indtil videre.

Lidt motivation til de næste par dage :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar