tirsdag den 17. april 2012

Dag 28 - Mine 3 yndlingsopskrifter

Jeg elsker at lave mad, og ikke mindst spise det. Derfor har jeg glædet mig til denne blogchallenge, så jeg endelig kan dele mine yndlings opskrifter med jer :)

Amazing Italian Lemon Butter Chicken
Det er en opskrift jeg har fundet hos en anden blogger - newyorkerbyheart. Hun kommer simpelthen med de lækreste opskrifter, og hun få alt til at se super lækkert ud.
I kan finde opskriften her ---> newyorkerbyheart

Røget laks med laksecreme
Jeg eeeeelsker røget laks. Jeg kunne spise det hverdag, morgen, middag og aften. Derfor ryger denne, knap så fancy opskrift med på listen, for manner det smager godt :D Det er en opskrift jeg selv har justeret til, da den orginale opskrift gav nogen smattede resultater ;)

8 store tynde skiver røget laks
100 røget laksrester (jeg plejer bare at bruge røget laks, da jeg aldrig har fundet et sted med rester)
100 gram flødeost naturel
1 spsk. hakket dilt
2 spsk. purløg

Pynt:
Salatblade
Citronskiver

Blend lakserester, flødeost og krydderurter til en ensartet masse.

Læg lakseskiverne i forlængelse af hinanden på et stykke husholdnings-film. Fordel fyldet på skiverne og rul sammen ved hjælp af husholdningsfilmen. Luk til i enderne og læg rullen på køl indtil servering. Jeg plejer at lade den "stivne" i køleskabet minimum et par timer.

Skær lakserullen i ca. 2 cm tykke skiver. Server dem portions-anrettet på salatblade med citron. Serveres med godt hvedebrød til.



Helstegt oksemørbrad med svampe/baconblanding, smørstegte kartofler og hjemmelavet bearnaise
Denne opskrift er også fra newyorkerbyheart, og egentlig en del af hendes nytårsmenu. Jeg holder mig dog bare til hovedretten, og i finder den her - enjoy :P





Ingen kommentarer:

Send en kommentar