tirsdag den 10. april 2012

Dag 21 - Yndlingscitater



Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg er ateist, og jeg mener at verden ville være et bedre sted uden religion. Hvis folk bare kunne holde deres religiøse overbevisninger for dem selv, og ikke prøve at pådutte andre deres religion, eller retfærdiggøre sindsyge handlinger med religion, så ville jeg ikke ha noget imod det - men det kan folk tydeligvis ikke. Men det korte af det lange er, at en del af mine yndlings citater omhandler denne problematik.


"If you could reason with religious people, there would be no religious people" - House


"Magic is science we just don't understand yet" Arthur C. Clarke


“There are two ways to be fooled. One is to believe what isn't true; the other is to refuse to believe what is true.”  Søren Kierkegaard


Så er der lige det der med at jeg ikke ønsker at få børn. Mit valg møder en del undren og sommetider også spydige kommentarer. En anden kvinde der også har valgt børn fra, har formuleret det sådan:

Vicki Berlin: "Jeg hader, når man holder andres børn og de så siger: Nåh, får du ikke også lyst til selv at få sådan en lille én? Øhh nej! Jeg får heller ikke lyst til at blive bager, når jeg holder et franskbrød"..

Og ja, det er sjovt fordi det er sandt ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar