mandag den 16. april 2012

Billig og sund smoothie

Jeg eeeeelsker smoothies, og synes det er en lækker og sund måde at få sin frugt på. Men for pokker hvor er de smoothieblandinger og færdiglavede smoothies man køber bare hammer dyre - ikke lige frem noget mit su madbudget giver alt for meget plads til.

Her kommer derfor en opskrift på en billig og sund smoothie, der kan være et alternativ til de færdiglavede:

Jordbær smoothie (5 kr pr. glas)
120 g frosne jordbær (jeg køber dem i aldi for 10 kr for 500g.)
260 g æblejuice (10 kr for 2 liter)
1. tsk. vaniliesukker
Et par dråber Perfect Sød (sukker er selvfølgelig billigere, men så synes jeg ligesom det sunde går af fløjten)

Put det hele i blenderen og blend til smoothien har en fin glat konsistens. Velbekomme :)
Jordbærsmoothie med kun 157 kcal for kun 5 kr pr. smoothie - 13 kr for en liter!! Det har selv en fattig studerende råd til. Hvis man mere er til hindbær, kan man selvfølgelig bruge det i stedet, til samme pris.
Desuden faldt jeg lige over en ny "sund livsstils" blog, der har masser af inspiration til lækre smoothies, også af den billige slags. Tjek det ud her



Generelt hvis du har en frugtrest, som du ikke får spist, så skær det i stykker og smid i fryseren. Så har du forskellig frugt til lækre smoothies - mums :)

Nu vil jeg snøre løbeskoene, og løbe en tur i det dejlige solskin - god mandag derude :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar